Saturday, August 21, 2010

M.I.A

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

M.I.A är precis så jävla cool och har precis så jävla mycket attityd som ryktet om henne säger. 
På Way Out West bevisade hon det även för en brokig skara tveksamma och svårimponerade göteborgare. Mot slutet av hennes spelning hörde jag folk bakom mig beklaga sin oro över att hon inte hade droppat sin monsterhit "Paper Planes". Själv var jag mest ivrig och hoppfull om att få höra det, i min smak, nya guldkornet "Born Free", som jag blev helt lyrisk över när jag smyglyssnade på albumet. När jag sedan såg att M.I.A blivit bokad till årets Way Out West så var jag inte sen med att fantisera om hur äckligt tung den låten skulle kunna bli live - det är ju för helvete ett rent jävla upplops-anthem. Och givetvis - visst fan pumpade blodet extra hårt i mina ådror när jag hörde trumintrot. Tyvärr kändes det som om jag var ensam med att uppskatta denna brutalt tunga låt. Publikmässigt blev det desto roligare under sista låten; när The Clash-samplingen rullade igång var jag inte längre ensam om att vara lyrisk. Hela jävla publiken pangade med händerna i luften. Och gnällkäringen bakom mig fick förhoppningsvis valuta för sina pengar.

Efteråt  kunde i alla fall jag konstatera att åtminstone mina förväntningar uppfylldes - med råge.

Translation:
My pictures from M.I.A at this summer's Way Out West festival in Gothenburg.
Which was fantastic!


No comments: